- Advertisement -
Acasă Politica Radu Țincu dupa cazul barbatului mort dupa Paracetamol: “Chiar dacă e un...

Radu Țincu dupa cazul barbatului mort dupa Paracetamol: “Chiar dacă e un medicament uzual pe care îl folosim cu toții și e fără prescripție medicală, poate determina toxicitate. Ea poate să apară chiar și la doze uzuale”

- Advertisement -

Medicul primar de Terapie Intensivă la Spitalul de Urgență Floreasca, Radu Tincu, a vorbit la Digi24 joi dupa amiaza despre cazul barbatului mort in urma unei supradoze de Paracetamol. Acesta a spus ca Paracetamolul, in ciuda faptului ca este un medicament uzual folosit fara prescriptie medicala, poate determina toxicitate chiar si administrat in doze uzuale, cu atat mai mult la persoanele care au o boală hepatică cronică sau dacă este combinat cu alte medicamente care se metabolizează hepatic sau in urma unei o supradoze.

”Paracetamolul, chiar dacă e un medicament uzual pe care îl folosim cu toții și e fără prescripție medicală, poate determina toxicitate. Ea poate să apară chiar și la doze uzuale, dacă avem o boală hepatică cronică sau dacă îl combinăm cu alte medicamente care se metabolizează hepatic sau dacă luăm o supradoză. Înțeleg că acea persoană a luat două comprimate la 4 ore, asta înseamnă mai mult de 6 grame de paracetamol. Doza toxică e pe undeva pe la 4 grame la o persoană adultă și, pentru că a luat mai multe zile, asta a determinat hepatită acută toxică cu insuficiență hepatică fulminantă. Cel mai probabil, aceasta a fost cauza decesului”, a explicat medicul.

”Paracetamolul trebuie să-l folosim doar cu supraveghere medicală și trebuie să ne informăm măcar medicul de familie că vrem să folosim acest medicament, dacă avem boli cronice hepatice trebuie să luăm doze mai mici. Și, ce este foarte important, sunt mulți pacienți care combină mai multe medicamente cu aceeași substanță activă, dar cu alte denumiri. Au fost pacienți care au luat mai multe tipuri de medicamente care conțineau paracetamol și și-au supradozat această substanță”, a spus Țincu.

”Hepatita acută toxică se dezvoltă insidios până când se distruge ficatul, până când apare insuficența hepatică cu apariția imposibilității epurării și vine starea de comă. Nu sunt semne preexsistente decât atunci când situația devine cu adevărat gravă și când rămâne prea puțin ficat, din punctul de vedere al țesutului, pentru a putea face față funcțiilor fiziologice”, a explicat medicul.

”Nu are efect antiviral, e doar analgezic și antitermic. Folosirea pe termen lung nu face decât să epuizeze capacitatea ficatului. Mulți dintre acești pacienți au și altă medicamentație, mulți consumă și alcool, această combinație poate să determine heptatita toxică”, a spus medicul.

 

- Advertisement -
- Advertisement -

Rețele de socializare

34,563FaniÎmi place
24,580CititoriConectați-vă
61,453AbonațiAbonați-vă

Important

- Advertisement -

Noutăți

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here